چاپ تراکت چه مزایایی برای تبلیغات دارد

چاپ تراکت چه مزایایی برای تبلیغات دارد

برای اینکه دیگران را در مورد رویداد مورد نظر یا خدمات و محصولات خود با خبر کنید، می‌توانید از روش تبلیغاتی چاپ تراکت استفاده کنید. هر کدام از روش‌های تبلیغاتی مانند چاپ کارت ویزیت مزایای خاص خود را دارد و برای کسب‌وکارهای خاصی مورد استفاده قرار می‌گیرد.

همانطور که گفتیم، چاپ تراکت برای تبلیغات منطقه‌ای بسیار مفید است. این روش، هزینه‌ی کمتری هم دارد و به راحتی می‌توانید طیف وسیعی از مردم را از محصولات و خدمات خود باخبر کنید. گرچه روش‌های تبلیغات، این روزها بسیار متنوع است و روزبه‌روز بر تعداد آنها افزوده می‌شود ولی روش‌های قدیمی‌تر مثلا همین چاپ تراکت، برای بسیاری از کسب وکارها هنوز هم موثرترین روش تبلیغات است.

چاپ تراکت مزایای متعددی دارد که در ادامه به چند مورد از آنها اشاره می‌کنیم.

۱. هدف گرفتن مخاطب اصلی

چاپ تراکت یک روش عالی برای تبلیغات در بین مخاطبان هدف است. از آنجایی که تراکت، روش‌های توزیع بسیار متفاوتی دارد، از طریق آن می‌توانید تبلیغات خود را مستقیما به دست مخاطب اصلی خود برسانید. مثلا فرض کنید که خدمات و محصولات شما برای قشر جوان و دانشجویان ارائه می‌شود.

روش‌های تبلیغاتی زیادی را می‌توانید امتحان کنید مثلا تبلیغ در شبکه‌های اجتماعی یا چاپ آگهی در مجله. ولی مخاطبان این شیوه‌های تبلیغات، مخاطبان عام هستند. با چاپ تراکت می‌توانید تبلیغ خود را مستقیما به دست دانشجویان و جوانان برسانید. مثلا آنها را در مدارس و دانشگاه‌ها توزیع کنید یا در برد مراکز تحصیلی بچسبانید.

۲. خلاقانه بودن

تراکت می‌تواند یک روش تبلیغی بسیار خلاقانه و جذاب باشد البته به شرطی که در طراحی آن، خلاقیت به خرج بدهید. طراحی تراکت را به طراحان حرفه‌ای بسپارید. خلاقیت نه تنها در طراحی بلکه در تمام موارد مربوط به تراکت می‌تواند نمود پیدا کند؛ مثلا در نحوه‌ی ارائه‌ی شماره تماس یا آدرس.

باید کاری کنید که تراکت شما از سایر تراکت‌هایی که هر روز در دنیای اطراف‌مان دیده می‌شود، متفاوت باشد. باید بتوانید توجه مخاطب را جلب کنید. در چاپ تراکت می‌توانید  از تکنیک‌های مختلفی بهره ببرید. تراکت‌ها تنوع قابل توجهی دارد. در سایزهای مختلف آماده می‌شوند. می‌توانند براق یا مات باشند.  با توجه به نوع کسب‌وکار خود و مخاطبانی که دارید، سعی کنید تراکت‌های زیبا و خلاقانه طراحی کنید.

۳. ملموس بودن

یکی دیگر از مزایای چاپ تراکت برای تبلیغات این است که ملموس و قابل مشاهده است. می‌توانید مطمئن باشید که حتما به دست مخاطب می‌رسد.  اگر مخاطب مورد نظر، تراکت را دریافت کند و نگه دارد، نصف مسیر تبلیغات را طی کرده‌اید. باقی مسیر، به طراحی و خلاقیت شما بستگی دارد.

علاوه بر خلاقیت در طراحی، جنس تراکت، نوع چاپ و کاغذی که استفاده می‌کنید، در برخورد مخاطب، تاثیرگذار است. تراکت‌های زیادی طراحی و توزیع می‌شوند که طراحی و خلاقیت خوبی دارند ولی کیفیت نامناسب چاپ، انتخاب نکردن کاغذ و متریال مناسب، باعث می‌شود یک ایده‌ی خوب، از بین برود.  برای چاپ تراکت، چاپخانه‌های باتجربه را پیدا کنید و از توصیه‌های آنها استفاده کنید.

۴. مشوق بودن

تبلیغ با تراکت، دامنه‌ی بسیار وسیعی دارد. از این بازار به راحتی می‌توانید برای ایجاد اشتیاق و هیجان در مخاطبان استفاده کنید. مثلا می‌توانید در چاپ تراکت، بخشی به عنوان کد تخفیف در نظر بگیرید. یا به مخاطبان خود اطلاع دهید که با در دست داشتن تراکت، از تخفیف‌های خوبی بهره‌مند می‌شوند یا مزایای مختلفی برای آنها در نظر بگیرید.

تراکتی که طراحی و چاپ می‌کنید، باید به اندازه‌ی کافی اشتیاق در مخاطب ایجاد کند که کسب و کار شما را انتخاب کند.

۵. قابلیت بررسی میزان تاثیرگذاری

یکی از ویژگی‌های چاپ تراکت برای تبلیغات، این است که می‌توانید میزان تاثیرگذاری آن را بررسی کنید. شما میتوانید از تراکت به منظور هدایای تبلیغاتی استفاده کنید، مثلا فرض کنید که یک رویداد تخفیف برای فروشگاه خود در نظر گرفته‌اید و از مخاطبان‌تان دعوت کرده‌اید که همراه با تراکت، به فروشگاه سر بزنند.

با در نظر گرفتن تعداد مشتریان، تعداد تراکت‌هایی که به فروشگاه برمی‌گردد و تعداد تراکت‌هایی که چاپ کرده‌اید می‌توانید تاثیرگذاری تبلیغات خود را بررسی کنید.

۶. قیمت مناسب

روش‌های مختلفی برای تبلیغات وجود دارد که همه‌ی آنها هزینه دارند. چاپ تراکت جزو کم‌هزینه‌ترین روش‌های تبلیغ است. البته در کنار کم‌هزینه بودن، از نظر تاثیرگذاری نیز جزو موثرترین روش‌ها است. در واقع نسبت به هزینه‌ای که می‌کنید، نرخ بازگشت سرمایه‌ی قابل قبولی خواهد داشت.

۷. تنوع کاربرد و تطبیق‌پذیر بودن

تراکت‌ها از نظر کاربرد، تنوع قابل توجهی دارند. می‌توانید آنها را در بردها نصب کنید و در قالب پوستر استفاده کنید. اگر روی مقوا و کاغذهای ضخیم‌تر چاپ کنید، می‌توانید به عنوان کارت‌پستال از آنها استفاده کنید.  حتی می‌توانید یک نسخه از آن را به شکل دیجیتال، از چاپخانه دریافت کنید و در شبکه‌های اجتماعی و از طریق ایمیل، به دست مخاطبان خود برسانید.

۸. اطلاع‌رسانی سریع‌تر و راحت‌تر

هر اطلاعاتی که لازم است به مخاطب ارائه کنید، در یک تراکت جا می‌شود. لازم نیست چیزی را از قلم بیاندازید. همه‌ی اطلاعات را با جزییات ذکر کنید. حتی می‌توانید کد QR به آن اضافه کنید که مخاطبان با اسکن کردن کد، مستقیما وارد وب‌سایت یا شبکه های اجتماعی شما شوند.

آدرس سایت، آدرس شبکه‌های اجتماعی، شماره تلفن و آدرس و خلاصه‌ای از محصولات و خدمات‌تان را می‌توانید در فضای کافی تراکت‌ها به اطلاع مخاطب برسانید.

۹. تنوع در توزیع

یکی دیگر از مزایای چاپ تراکت برای تبلیغات این است که شیوه‌های توزیع بسیار متنوعی دارد.

همچنین، توزیع تراکت بسیار راحت است. از رایج‌ترین شیوه‌های پخش تراکت، می‌توان به این موارد اشاره کرد:

  • توزیع خانه به خانه
  • قرار دادن در بین برگه‌های روزنامه
  • پخش کردن در خیابان‌ها، فروشگاه‌ها و مراکز عمومی
  • پخش کردن از طریق قرار دادن در ساک‌های خرید فروشگاه‌های مرتبط
  • پخش کردن از طریق اینفلوئنسرها

همین روش‌های متنوع توزیع، باعث می‌شود که بتوانید به راحتی، تراکت را به دست مخاطب هدف برسانید. مثلا فرض کنید که یک مزون دوخت لباس زنانه دارید. می‌توانید تراکت معرفی محصولات و خدمات خود را در اختیار آرایشگاه‌های زنانه بگذارید و از آنها بخواهید که بین مشتریان خود توزیع کنند.  همه‌ی این عوامل دست‌به‌دست هم می‌دهند تا چاپ تراکت، هنوز هم به عنوان یک روش موثر تبلیغات، مورد توجه کسب و کارها قرار داشته باشد.

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *