ست اداری

ست اوراق اداری به مجموعه سربرگ، کارت ویزیت و پاکت‌نامه گفته می‌شود و نیز در کنار آن‌ها، مواردی چون کاغذ یادداشت، فلش‌کارت، کارت‌های اعتباری و پرسنلی، لیبل وسایل و‌… نیز وجود دارند.

 

 

سربرگ‌

سربرگ به برگه‌هایی گفته می‌شود که در آن‌ها نامه‌های رسمی و سازمانی برای اشخاص حقیقی نوشته می‌شود. این برگه‌ها معمولا در ابعاد A4 یا A5 می‌باشند. در سربرگ‌های اداری تاریخ، شماره و پیوست حتما باید درج شود اما در سربرگ‌های شخصی کاملا سلیقه‌ای می‌باشد.

کارت ویزیت

یکی از ابزاری که در شناخته شدن شما در زمینه بازاریابی کمک می‌کند کارت ویزیت می‌باشد. این کارت باید بسیار حرفه‌ای و خوانا و جذاب طراحی شود تا افراد دیگر بدانند که شما چه می‌فروشید و چرا باید از شما خرید کنند. سایز کارت ویزیت‌ها معمولا ۵×۹ یا ۵/۵×۵/۸ می‌باشند. عناصری که باید در کارت ویزیت وجود داشته باشند‌: نشانه و عنوان‌، نشانی.

پاکت نامه

ابعاد متفاوتی را دارا می‌باشد که معمولی‌ترین آنها ملخی و A4 است. نشانه و عنوان در بالای صفحه می‌باشند که معمولا در سمت چپ قرار می‌گیرند و نشانی نیز قاعدتا در پایین صفحه قید می‌شود‌. چیدمان در پاکت‌نامه بیشتر در حالت افقی قرار می‌گیرد. نیمه بالا سمت راست پاکت باید جهت الصاق تمبر خالی باشد

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *